lördag 29 maj 2010

Jag överlistade Skrivaren

Jag har vunnit över en maskin.
jag vill ju gärna skriva ut mina kort i olika storlekar och då ibland  kant fritt. A5 och A6 inga problem men när jag kommer till A5 dvs halva A4 då är det stopp. Trodde först att jag gjorde fel, sen försökte jag skapa ett eget mått ja det gick ju bra men alternativet kant fritt försvinner då.
Jaha då kanske det var dags att köpa en ny maskin, men när jag kollar runt lite så är det lika dant på flera av de jag tittade på , pratade med en Produkt direktör han kunde inte svara på varför man hoppat över ett format, trodde att det kunde vara nåt patent ? som ligger bakom.....
Hur som helst min hjärna är ju som den är så den jobbade på , och så vips kom jag på hur jag ska göra. Jag lurar maskinen att jag lagt i ett A4 , skriver ut en bildsida där en halva är tom ... ha ha det enklaste är ju alltid det bästa.
Nya kort kommer , håller just nu på att organisera alla mönster och småpryttlar , måste komma på nåt bra system så att jag snabbt hittar det jag vill ha .
Ha det gott .
Birgitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar